Cornellà Creació Fòrum és una aposta de ciutat per obrir un espai de diàleg a tots els nivells sobre l'estat actual de l'economia, sobre aquesta crisi que, val a dir, no és pas més dura que altres crisis que ja hem hagut de superar en dècades recents.
Si una cosa tenim clara, és que des de les entitats locals tenim més possibilitats i força per actuar amb propostes a mitjà termini, de fonamentació de la remuntada econòmica, que no amb mesures urgents. En aquest marc, des de Cornellà hem volgut liderar iniciatives, novedoses i marcades per la voluntat de consens. Podríem parlar de tres fronts de treball: un, a nivell intern, com ha estat fa uns mesos un acord social impulsat per l'ajuntament junt amb 23 entitats i partits: parlant, avaluant i sistematitzant els objectius a aconseguir.
Un segon és ja a nivell extern, es tracta d'Innobaix, una agència d'innovació per a la comarca del Baix Llobregat, àmbit que té ja una gran capacitat estructural i demogràfica per impulsar una renovació del teixit econòmic. Promogut a iniciativa del consell d'alcaldes, es fonamenta també en el diàleg, amb la participació d'universitat, empreses i sindicats, a més de les administracions.
I Cornellà Creació Fòrum és una tercera via de treball, en aquest cas orientada a la reflexió, fruit també de la inquietud actual. Aquí el lideratge és compartit amb empreses emblemàtiques de la ciutat; ens permetrà escoltar el que tenen a dir sobre la crisi, sobre com funciona aquest món globalitzat i sobretot, sobre el futur, persones amb molt de prestigi a nivell estatal i mundial. Nosaltres hem recollit la inquietud general, però també tenim la responsabilitat de pensar de quina forma podem aprofitar la situació actual per revertir-la en millores, en una ciutat i una comarca renovada i millor fonamentada.
Hem fet una aposta de ciutat perquè la nostra voluntat és estar preparats, estem treballant en el dia a dia, però des de Cornellà desitgem construir plantejaments dialogats i sòlids de cara al futur.
La primera cita de Cornellà Creació Fòrum és divendres 18 de desembre, amb Bernardo Hernández, director mundial de marketing de Google.