17 de març del 2017

Cornellà a peu

M’agrada passejar per la ciutat, una activitat que combino amb els desplaçaments en bici elèctrica sempre que puc; i que em permet trobar-me amb persones i xerrar una estona o recórrer els carrers per descobrir dinàmiques i veure el ritme vital de l’activitat quotidiana. És una pràctica que faig habitualment perquè crec que és la manera més tangible de conèixer la nostra ciutat. Algunes vegades, em trobo en aquests recorreguts amb algun element o edifici que fa que m’aturi i que em dóna pistes d’una part de la nostra història.
A vegades les rutines i la rapidesa del dia a dia no ens permeten adonar-nos que tenim molts racons i elements patrimonials amb un gran valor, molts d’ells els hem anat recuperant, com el Castell, el Museu Palau Mercader, o l’edifici del Citilab, les masies...i tenim altres que potser no són tan evidents però que formen part de la nostra identitat de ciutat. Fa uns anys, amb la col•laboració del nostre veí Florenci Vila, vam crear uns itineraris per recuperar part d’aquesta història patrimonial i vital, una ajuda inestimable que ens ha permet editar ara una guia anomenada:‘Cornellà a peu’, amb un total de 17 circuits, que ens ofereix l’oportunitat de gaudir de nous espais, de racons, d’edificis i d’elements singulars de la nostra ciutat.
La guia la presentem diumenge 19 de març en un acte lúdic i festiu coincidint amb el dia Europeu per a la prevenció de risc cardiovascular per fomentar la pràctica d’hàbits saludables. Farem una matinal saludable i reproduirem algun dels itineraris. Si us animeu a participar és una activitat familiar per a totes les edats.