És comprensible que la suma de tots els fets d’aquestes darreres setmanes, no deixin veure altres realitats i actuacions que continuen presents, que ineludiblement hem de continuar afrontant, perquè afecten a molts ciutadans i malauradament passen desapercebudes informativament, però que són de vital importància per a centenars de persones que viuen en situació de vulnerabilitat i que segueixen afectades pels efectes de la crisi. Des del dia a dia de l’Ajuntament veiem com aquesta realitat continua latent i provoca greus desigualtats socials, i en aquest camí diari les administracions locals, les més properes, som les que veiem aquest patiment i les que intentem contrarestar o minimitzar algunes situacions amb els recursos al nostre abast. És el cas del protocol que hem signat amb la companyia Aigües de Barcelona perquè a les famílies que es troben en situació de pobresa energètica, no se’ls talli el subministrament d’aigua. Serem nosaltres, a través dels serveis socials, els que determinarem i certificarem a les persones que estan en risc de pobresa energètica i els que comunicarem a l’empresa la necessitat de mantenir el subministrament.
Com he dit moltes vegades, no ens podem quedar en els titulars, en les grans paraules, tenim una responsabilitat amb els ciutadans que requereixen solucions, compromisos, lleis i treball diari i és aquí on realment s’ha de parlar alt i clar.