Aquesta setmana passada l’Àrea Metropolitana de Barcelona ha presentat la nova xarxa d’autobusos metropolitans d’altes prestacions, que han de venir a complementar la xarxa actual amb un concepte novedós i que tindrà efectes beneficiosos directes, tant en la mobilitat, amb noves opcions de transport públic, com en el nostre benestar.
S’han plantejat 21 noves línies, de dues modalitats, l’AMB Exprés (que prioritzará recorreguts més directes i amb poques parades), i l’AMB Metrobús, amb alta freqüència de pas i orientat a connectar corredors metropolitans sense un enllaç directe de metro. Almenys tres d’aquestes línies incidiran especialment a Cornellà; una és un servei que havíem plantejat fa temps, unir amb una línia ràpida la nostra ciutat amb les poblacions de la costa del Baix, fins a Castelldefels, enllaç que pel dibuix de la xarxa ferroviària, era necessari fer a través de la C-245. I també hi haurà dues línies més que uniran la part alta de la Diagonal de Barcelona amb Almeda, i amb Sant Boi, aquesta aturant-se a l’estació Cornellà-Aigües.
El plantejament d’AMB és que la demanda estimada de totes aquestes línies podria arribar a 42 milions de viatges anuals i, molt important, que el 30% siguin nous viatgers. Important, en primer lloc, perquè hi ha demanda d’aquests recorreguts, i sobretot, perquè això serien menys viatges en transport privat, i per tant, menys emissions de gasos contaminants i a la llarga més qualitat de l’aire. És una aposta clara pel transport públic, per facilitar a la ciutadania el canvi d’hàbits, i per assenyalar el camí cap a una moblitat més sostenible.