4 de juny de 2018

Bona gestió municipal i satisfacció de la ciutadania

Fa poc l’Ajuntament ha fet públics els resultats d’una nova enquesta encarregada per valorar la gestió municipal, els interessos de la ciutadania, la seva identificació amb la ciutat... Ens deixa alguns titulars com que l’Ajuntament millora la nota, es consoliden moltes de les activitats lúdiques, socials i culturals com a instruments de cohesió social; seguim en un 90% de satisfets de viure a Cornellà, i ens identifiquem plenament amb la ciutat.

L’enquesta en renova una de similar que es va fer fa quatre anys, i en què vam veure que les activitats d’oci, esportives, culturals, etc., eren poc conegudes tot i que es valoraven molt bé. També volien més activitats de tipus familiar. Penso que haureu notat que s’ha fet un gran esforç en aquest sentit, en ampliar l’oferta, en distribuir-la més pels barris, en la difusió... Un esforç enfocat a respondre progressivament a totes aquestes demandes. En els resultats d’aquest any, aquesta tendència es confirma, així com també veiem la bona valoració de les biblioteques, de les activitats esportives, i la suma d’aquestes constitueixen línies de treball que es van concretant en el temps.

Les principals demandes de la ciutadania tornen a estar en les polítiques d’ocupació, augmentar les ajudes socials i econòmiques, i augmentar la proximitat de l’administració. Però les preocupacions que planteja la ciutadania són lleugerament diferents, l’atur era mencionat pel 33% d’enquestats fa quatre anys, i ara, tot i que ens ha de seguir preocupant, és la primera resposta amb molta menys freqüència.

Les enquestes són termòmetres temporals que ens permeten analitzar l’impacte de les activitats municipals, així com analitzar les demandes en els diferents àmbits de gestió local, en les que es poden plantejar problemes concrets, a més de grans qüestions de resolució més llarga i costosa, o algunes lluny de l’abast de la gestió municipal. Dia a dia, continuem coneixent qüestions a resoldre a la ciutat de Cornellà. No ho amaguem. I és més, posem les peces necessàries i que tenim a les nostres mans per encaminar solucions.

És bo que ens identifiquem amb la ciutat, és bo que ens sentim satisfets de viure-hi. És bo, que la majoria d’enquestats associïn Cornellà a “qualitat de vida”. I és bo, també, ser francs i encarar els reptes amb maduresa i amb la voluntat de solucionar-los, posar l’optimisme i l’esperança en cadascun dels projectes, amb constància, peces de coratge per construir amb solidesa un futur millor.

Link enquesta